molleomussemilan

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av molleomusse - 27 oktober 2010 10:04

Hela oktober har varit en total katastrof för min del. Jag som brukar älska hösten och ser oktober som min favoritmånad.

Jag har varit hemma i en rejäl förkylning hela veckan, snorar på dagarna och hostar hela nätterna. Försökta jobba i början av veckan men det känns inget bra att ta prover på svårt sjuka människor samtidigt som man försöker undvika att nysa över dom. Totalt utmattad är jag alltså innomhus och ser det fina höstvädret utan att orka ta mej ut. Dessutom blir man så tråkigt medveten om hur skitigt man har det hemma när solen skiner in.

Resten av oktober då. En bil kvaddad, fel på mailen, fel på hembanken, rörmokaren har fått komma och rensa avloppet i köket, tvättmaskinen tömmer inte som den ska, problem på jobbet, råttor i bilen på nätterna, en ledsen svärmor, en sur tonåring som aldrig är hemma trots att mamman längtar efter honom, en fet nolla på jaktprov mm. mm


Hundarna är inte deppiga över mattes brist på aktivitet denna veckan utan roar sej bra på egen hand. Molle har testat om det går att galoppera genom huset och i vilka svängar som man måste sakta ner lite för att inte flyga in i väggen. Nu vet vi båda att det inte är en bra ide att ha flatryck innomhus. Speciellt inte om man är lerig och våt eftersom tassarna glider så man flyger fram som Bami. Fula smutsfläckar blir det på mattes vita tapeter, dörrar och lister.  Musse curlar med allt han får tag på i köket. Han vänder upponer på matskålen och så skjutsar han iväg den med en otrolig fart in i väggen. Är det ingen som hindrar honom så kan han vända upponer på hela köket på några minuter. Bäst är matskålen i rostfritt, vilka smällar man kan få till med den, och vilket härligt ljud det blir när man sätter tassen på skålen och drar den över det grusiga golvet.  Och vilka märken det kan bli på köksluckorna. .Finns det inget kul att sätta fart på i köket så letar han igenom hela huset efter kläder som inte ligger där dom ska och bär ner allt till mej. Bussigt av honom att hjälpa till att hämta tvätten men ofta är det saker som faktiskt är rena, eller dom var rena tills dom blev släpade på golvet av en hund...

Igår när jag försökte sova lite på soffan var dom för jäkliga med att leva rövare så till slut fick jag pallra mej ut och låta dom rusa av sej på fältet. Efter en halvtimmes spring så var lugnet återställt och flattarna sov medans jag skurade väggar och golv, skakade mattor och tvättade tre maskiner tvätt..


Just nu känns soffan himla inbjudande men först ska jag gå ut med hundarna. TOM jag kan lära mej av egen erfarenhet...

Ha en bra dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards