molleomussemilan

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Fästingar!!!

Av molleomusse - 21 maj 2011 19:59

Nu går Molle för fullt igen, ingen hälta denna vecka trots skogspromenader cykelturer i skogen och jaktträning. Jag utmanar inte ödet genom att låta honom leka för mycket med hopp osv eller att han ska göra tvära svängar ännu förstås.Jag är medveten om att hältan kan komma tillbaka.


Igår så fick jag förevisat vad Johan menade med att Molle inte lyder. Jag höll tyst och lät Johan ha hundkollen och jo, Johan visslade till och då stannade Molle och kollade mot honom. Ser du att han inte lyder jag får ropa en gång också innan han kommer...Superintelligent av en person som ägt retriever i snart 20 år, varit med och tränat retdriever och agerat skytt på prov och träningar ett antal gånger..

Roligt hade jag åt husse o Molle idag, Molle hittade en barkbit som han bar på länge, inte jämte mej men utan han gick jämte bushusse förstås. Tillslut fattade husse vinken och tog barkbiten ifrån Molle, hade dom varit ensamma så behöver jag inte så mye fantasi för att räkna ut vad som hänt men jag talade lugnt om för min man att han skulle bli matförgiftad om han började leka med Mollen. Egga honom att skälla och hoppa genom att hålla barken över huvudet för att sedan kasta den. Risken att få en sur fru gjorde att han valde att lägga ner på marken i smyg(trodde han). Vi gick länge och Molle sneglade på husse som tillslut viftade till med armen och då stack Molle som en blixt för att hämta barkbiten åt husse. Inte behöver man några speciella komandon när man tränar husse, husse har nämligen en enastående förmåga att förstå vad Molle vill....Ordlös komunikation mellan hund och husse där en är intelligentare än den andre...

 


Igår kväll så satte jag mej i soffan och skulle kolla på Wallander på tv. Musse kom och jag kliade lite på han och hittade en fästing, o en till o en till...Ut i Köket för att kolla igenom honom och hittade raskt några till. Satte upp honom på en kökstol och började gå igenom hela honom. Jag tog bort 32 stycken efter att jag satt han på stolen. Molle fick också en genomgång och på honom hittade jag "bara" 12. Därefter så fick Musse komma upp på stolen igen för klovård och örontvätt, när jag lyfte på öronlappen så satt där ytterligare ett antal som jag missat. Skinnet var rött på massor av ställen och svullet. Stackars Musse!! Imorse hittade jag ytterligare l på båda hundarna. Fy vad äckligt, jag har aldrig varit med om nåt liknande! Jag vet inte varför dom hade så många på sej just igår, jag har plockat bort en del förut men inga mängder. Det första vi gjorde imorse var naturligtvis att inhandla fästinghalsband och nu har jag inspekterat pälsarna utan att hitta någon men det kliar massor förstås. Jäkla odjur!!

 

 
 
Ingen bild

Emma

22 maj 2011 06:57

Det sägs att det är ett fästingår i år... Det tjocka snötäcket har visst gjort att de otäcka djuren mått riktigt gott under vintern :(. Tycker att jag plockar hela tiden på mina och Zingo har ju effektivt badat bort Frontline:n i poolen på Valla.
Förresten - nu på onsdag(25) är det ingen simning. Sen hade de inte tid förren den 15/6, för "uppkörningen", klockan 1615.

 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

22 maj 2011 15:59

Nej, inget mothugg... Jag är chockad ;)

Såg att hon fått förfrågan att döma men det var väl därför hon frågade om du/vi ska upp...

Kram

http://flattar.wordpress.com

 
192.168.0.1 Admin

192.168.0.1 Admin

29 november 2017 10:49

192.168.0.1 is the management ip address of some wireless router,it is the default ip address for all kinds

http://genomediscovery.org/2013/11/192-168-0-1-ad

 
Happy new year 2018 Gif Images

Happy new year 2018 Gif Images

4 december 2017 07:42

New Year brings you a peace filled life, warmth and togetherness in your family and much prosperity

http://happynewyear2018-wishes.angelfire.com

 
Reviewsgeek

Reviewsgeek

28 december 2017 06:32

Laptop for Video Editing under 1000 Something that was totally unheard of a few years back. Another point you may want to consider is the state of the battery for the laptop

http://www.naomisfund.org/uncategorized/video-edit

 
Download Wifikill for PC

Download Wifikill for PC

3 januari 2018 10:11

Wifikill Apk can execute Any associated gadget including workstation or cell phone

http://sherstyanik.nevinsk.ru/?p=1870

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molleomusse - 18 augusti 2012 17:44

Helgens Flatmästerskap fick mej att vakna ur antijaktträningsdvalan. I veckan nu har vi varit ganska flitiga med att träna så vi får se vad det leder till. Hundarna har inte lidit av ett långt avbrott och dom verkar anse att det är skitroligt att häm...

Av molleomusse - 15 januari 2012 20:02

  För ett år sedan     Och ett år senare är han lite större men världens roligaste enligt Molle! Hmmm, snodde korten av dej Emma... ...

Av molleomusse - 15 januari 2012 17:40

Ha,ha han gick snabbt 7,8km(tror jag) igår med Musse och var stel imorse. Johan frågade Musse om han kände nåt i kroppen men det gjorde han inte...Husse är otränad!!! Jag fick höra om promenaden, dom hade mött 3 tjejer med var sin hund och pinsamt no...

Av molleomusse - 14 januari 2012 18:31

Sällskap hade vi i fredags av kusin vitamin.    Molle o jag har blivit frestade att följa med på tävlingshelg i lydnad. Eftersom vi inte gör så mycket annat just nu så känns det skoj med lite hundaktiviteter men tyvärr måste man ju tävla ocks...

Av molleomusse - 11 januari 2012 18:37

Idag har vi börjat träna på allvar igen, alltså med lite mål och mening istället för sporadiska tillfällen som det blivit senaste tiden. Började med en enkel höger, vänster, ut. Väldigt basic men ack så nyttigt inte minst för mej själv. Gör man det...

Ovido - Quiz & Flashcards