molleomussemilan

Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Vilja o Molle

Av molleomusse - 22 juni 2009 16:09

Blir så full iskratt när jag läser om kullsyster Vilja. (Så synd att ingen av hanhundarna har en egen blogg.) Tror att dom bägge är lika i mycket. Tex så har jag inga problem med att träna Molle flera gånger om dagen och kan träna apportering varje dag under en period.  Stressar honom inte ett dugg och Vilja verkar också kunna träna massor...Molle är väldigt "styrbar" i apporteringen men är det andra saker så kan han själv. Han hittar alltid på bra lösningar på problem han har...Nu funderar han nog på hur han kan sätta på vattnet i vattenslangen själv. Ducha är en riktig njutning, men varför det bara kommer vatten ibland är en gåta.

Båda verkar vara mattesjuka MEN, Helena ylar Vilja när hon hälsar på någon??Har bara träffat en hund till som ylade när han hälsade och det var pappa Bingo. Då menar jag inte lite pip utan redigt ylande.

Synd att man inte träffar syskonen oftare, skulle vara jätteroligt..


 
 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

22 juni 2009 17:59

Vilja ylar ibland när hon träffar mig (och även Perra) om vi har varit ifrån varann länge (som de gånger hon har varit hos Annica). Det finns en till som kan få henne att yla och det är min mamma im vi hämtar henne och hon sätter sig i bilen utan att hälsa på Vilja först för då bara måste hon tala om att Hallå jag är faktiskt här bak i bilen. Men annars ylar hon inte när hon träffar andra eller så. Men du har så rätt i att hon är vldigt träningstålig och inte så lättstressad och att hon är MATTETOKIG!! Men hon är nog itne så styrbar som Molle, tror jag...men det beror säkert på mig :-)

Men det är helt klart nåt visst med våra härliga Bingobarn!! Klart ni skall ha en liten Vilja-Zombybäbis om du inte har planer på en liten Mollebäbis såklart! Du får börja lobba för det redan nu :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

22 juni 2009 18:00

Så inte Annica (och Myrra) blir ledsna....jag menade såklart våra härliga Bingo-Myrrabarn!!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja & Tina igen

Helena & Vilja & Tina igen

22 juni 2009 18:06

Vi igen :-) Apropå det där med att hitta på lösningar så går Vilja inte direkt och funderar på ett problem utan hon liksom kommer på det på en gång.....t ex hur kommer man ut genom en 10 cm bred vädringsspringa i en bil när man vill till sin matte?! Eller hur kommer man över stängslet i hundrummet hemma hos Annoca och öppnar dörren när man vill till sin matte? Eller hur gömmer man något längst bak i munnen som man vill ha med sig in?! Eller hur ålar man sig ur koppel och halsband av olika slag när man vill till sin matte? Mm saker hittar hon lösningar på ganska lätt :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

22 juni 2009 22:20

Ylar?? Är det grönlandshundar jag föder upp?? men dem kan man väl inte starta på jaktprov *hmm*

http://www.ryegates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molleomusse - 18 augusti 2012 17:44

Helgens Flatmästerskap fick mej att vakna ur antijaktträningsdvalan. I veckan nu har vi varit ganska flitiga med att träna så vi får se vad det leder till. Hundarna har inte lidit av ett långt avbrott och dom verkar anse att det är skitroligt att häm...

Av molleomusse - 15 januari 2012 20:02

  För ett år sedan     Och ett år senare är han lite större men världens roligaste enligt Molle! Hmmm, snodde korten av dej Emma... ...

Av molleomusse - 15 januari 2012 17:40

Ha,ha han gick snabbt 7,8km(tror jag) igår med Musse och var stel imorse. Johan frågade Musse om han kände nåt i kroppen men det gjorde han inte...Husse är otränad!!! Jag fick höra om promenaden, dom hade mött 3 tjejer med var sin hund och pinsamt no...

Av molleomusse - 14 januari 2012 18:31

Sällskap hade vi i fredags av kusin vitamin.    Molle o jag har blivit frestade att följa med på tävlingshelg i lydnad. Eftersom vi inte gör så mycket annat just nu så känns det skoj med lite hundaktiviteter men tyvärr måste man ju tävla ocks...

Av molleomusse - 11 januari 2012 18:37

Idag har vi börjat träna på allvar igen, alltså med lite mål och mening istället för sporadiska tillfällen som det blivit senaste tiden. Började med en enkel höger, vänster, ut. Väldigt basic men ack så nyttigt inte minst för mej själv. Gör man det...

Ovido - Quiz & Flashcards